Möte med kirurgen

Idag var det då äntligen dags att träffa kirurgen igen. Han tittade på ärret och berättade vad som kommer hända framöver. Nya prover på TSH och T4 ska tas nästa vecka (tar det samtidigt som kreatinin-provet inför MR nästa lördag) sen blir jag tillbakaskickad till medicin ett tag för att senare troligtvis bli “hemskickad” till Astrakanen igen. Men det ska väl gå bra hoppas jag. Han var nöjd med hur ärret ser ut nu, han kirurgen. Det kommer bli fint sa han, ska bara tänka på att täcka det när jag solar det närmsta året.

Fick också veta att sköldkörteln hade skickats iväg för närmare undersökning när den blivit bortopererad, men det var inga fel på den förutom att den var överaktiv. Det var ju skönt det iallafall.

När jag påtalade att jag harklade mig väldigt ofta hade han en väldigt effektiv lösning: “Låt bli!” Han är inte dum han. ;)

1392836_575118089226921_552431209_nSåhär glad var jag när jag körde hem efter en “godkänd besiktning”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar