Små små steg mot operation

På sista tiden har jag haft huvudvärk dagligen. Igen. Det var ju så det började. Det jag sökte för och kom hem med giftstruma-diagnos. De senaste proverna visade dock snarare på underfunktion sa kirurgen, så jag vet inte om det liksom hänger ihop. Det gör det ju säkert i och för sig.

Ju fler dagar som går desto närmre vet jag att jag är operationen. Och om jag råkar tänka på det blir jag så nervös så. Känns läskigt som tusan att bli sövd och att de ska in och snitta i halsen. Att inte veta hur det kommer kännas efteråt, när man kan komma igång med vardagen på riktigt igen. Hinner nog ångra mig några gånger innan det är dags.

Samtidigt så är det skönt att det faktiskt är inplanerat nu, för då behöver jag inte fundera på om det ska bli av eller inte. Nu är det bara frågan om när.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar