Ja, jag säger då det

Igår kväll hade jag behövt dela mig på två då jag hade två ställen att vara på. Samtidigt. Men eftersom jag ännu inte kommit på hur man gör för att klona sig så fick jag vackert smita tidigare från kören för att gå på en samling med en annan grupp människor. Jag såg först kvällens samling som något som kändes hyfsat viktigt, men i efterhand hade jag hellre stannat kvar på kören och sen gå hem.

Samlingen som skulle gå ut på att fördela uppgifter framöver blev en stor diskussion om ditten och datten som inte hade med själva gruppen som samlades att göra. Förstå mig rätt nu, det var väldigt bra att diskutera och höra allas olika åsikter, men det hade ingenting med vår grupp att göra. Det var det som störde mig. Jag vill absolut diskutera förändringarna som sker, bra och dåligt, men jag vill göra det i rätt forum liksom.

Det var samma visa förra året vid denna tiden, när samma grupp hade samling. Men då var alla förändringarna ännu inte genomförda och vi visste inte riktigt vart det skulle bära, men nu har det gått ett år och vi vet hur det gick. Självklart måste det utvärderas, men inte av oss i vår grupp bara.

Om vi nu vill få med fler människor i vår organisation måste vi förändra och förnya, möta människor på andra villkor. Så är det bara. Synd att inte alla förstår det.

 

Blott i det öppna har du en möjlighet,

låser du om dig kvävs och förtvinar du.

 

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar