Skärpning

Men tjena, här händer inte mycket. Inte ett endaste litet inlägg på hela november månad. Som om det inte skulle hänt något sedan i oktober, att november bara suddats ut i kalendern. Men så är det absolut inte, det händer massor hela tiden. Bl.a. har jag bakat vörtbröd för första, men inte sista, gången. Om man bortser från att det blev lite döbakt så blev det bra. Jag är ändå nöjd.

Men nu har vi nått december. Vi inledde med att ha Adventskonsert. Motetten tillsammans med Nybro Musikkår. Alltid lika trevligt. Jag hoppas att det lät bra.

Elljusstaken står i köksfönstret och i ett av fönsterna i rummet står en strålande stjärna. I år valde jag att göra en egen advents”ljusstake”. Det är en halmkrans klädd med buxbom (inköpt) som jag dekorerat med ljushållare, kanel, svampar och “bär”. Sånt där man brukar dekorera med vid jul. Inget avancerat alltså. Den står här på bordet, kransen, och väntar få att ett av ljusen ska tändas imorgon.

Nu ropar sängen på mig. Imorgon väntar kyrkobesök och det bästa av allt: lussebulle- och pepparkaksbak.

Puss å gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar