En vecka kvar

Ja, om en vecka sitter vi här och väntar på julafton. Då kläs det granar och griljeras skinkor runt om i vårt avlånga land.

Själv har jag “julstökat”, fast det behöver ju inte vara jul för att jag ska stöka… Men lite har jag fått ordning också. Alla pysselprylar som har täckt köksbordet under en tid har nu försvunnit. Det var julkortspyssel på G, men eftersom nu alla julkort är klara och lagda på lådan så var det skönt att bli av med allt sånt.

Julgardinerna åkte upp idag. Lite tidigt, jag vet, men jag jobbar mycket nästa vecka så man får ta det när man har tid. Köksgardinen var inte lätt att få upp vill jag lova. En sån där hissgardin man rullar upp nertill och knyter fast i lagom höjd. Det blev inte snyggt när jag rullade… Tur att farmor inte bor så långt bort, för jag visste att hon hade en gardinstång som stod oanvänd i en garderob, så den lånade jag, och se så bra det blev. Får väl ta och införskaffa en egen pinne till det där. Panelerna till rummet var för långa, så det var bara till att plocka fram nålarna och börja justera. Men nu är det alltså klart, och de till panelerna matchande kuddarna har hamnat i soffan.

Får väl ta och erkänna att det ändå är rätt skönt att göra lite i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar