Hes i halsen

Under en tid (rätt länge) har jag varit hes typ varje dag och efter att jag var förkyld sist i höstas har jag något i halsen som inte går att harkla loss. Jag är ständigt täppt i näsan och rösten försvinner titt som tätt för nån sekund eller två när jag sjunger. Senast i torsdags insåg jag att jag inte längre kommer upp och kan ta lika höga toner som “förr” – att sjunga överstämman på Betlehems stjärna (Gläns över sjö och strand) var inte alls lika självklart lätt som det brukar vara.

Men för nån månad sedan tog jag tag i saken och beställde tid hos doktorn och i onsdags var jag där. Han kollade i både näsan och halsen, men han såg inte så mycket. Dock så tror han att det kan vara en polyp på stämbanden så det blir ett besök på ÖNH framöver. Tog prover för mögel- och kvalsterallergi också. Efteråt blev det ett dyrt besök på apoteket. Men så är det.

Nä, nu är det dags att gå och sova. Imorgon är en annan dag, en ny vecka. Sista innan jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar