2012 – ett minne blott

Så var vi här igen, nyårsafton imorgon och det börjar kännas lämpligt att summera år 2012. Det känns inte som att det var ett helt år sedan sist, men jag antar att det är det.

Januari

Började året med dem jag gillar allra mest – min underbara familj!

Sen krossade vi pepparkakshus hos mormor, precis som när vi var små.

DSC_8752

 

Februari

“Firade” att jag haft körkort i hela sex år.

 

Mars

Åkte till Kastlösa på Öland och umgicks med tonåringar en hel helg. Årets konfaläger.

Var på begravning och tog farväl av en gammal vän. Inget roligt alls.

DSC_8794

Mot slutet av månaden kände jag mig lite pysslig och planterade blommor i vad jag kunde komma åt. Glasburkar och sockerkaksformar t.ex.

DSC_8812

 

April

Påsken kom och gick.

På valborgsmässoafton firade jag min stora dag – 25-årsdagen.

 

Maj

På månadens första dag fyllde jag 25!

 

Juni

Ska man tro min otroligt (icke)flitiga bloggdokumentation hände väl inte speciellt mycket i Juni. Fast jag vet iofs att jag köpte en ny cykel eftersom någon valt att stjäla den jag redan hade.

Och så blev jag kyrkvärd.

 

Juli

Två stora festligheter. Först fyllde min gamla unga morbror 40 år.

image

Sen var det dags för den årliga grillningen med släkten på pappas sida.

 

Augusti

Jag och mina dåvarande arbetskamrater träffades och firade att tre av oss under året tillsammans fyllt 125 år.

427350_2401821701659_1540139078_n

 

September

Snabba ryck var det, men jag bytte jobb. Från personlig assistent till omsorgsassistent på en gruppbostad. Jag har ännu inte ångrat det en sekund!

 

Oktober

Jag följde, liksom förra året, med pappa till skogen för att försöka locka fram nån älg att skjuta. Med kameran i högsta högg vandrade jag omkring en hel dag i skogen.

DSC_9531

 

November

Bloggade inte en enda gång i November, så jag minns faktiskt inte vad som hände. Mer än att mamma fyllde år.

 

December

Lucia firades, liksom julen. Och när juldagarna passerat blev jag förkyld. Feber, snuva och hela kittet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar