En heldag i skogen

Måndagen den åttonde oktober kom jag efter mycket om och men (tack vare mina nya fantastiska kollegor) ut i skogen. Tidigt tidigt var det uppstigning för klockan 05.45 var det avtalat att pappa skulle hämta upp mig.

Ute var det mörkt, men inte så kallt som jag hade befarat. När vi kom ut till Åslahult (lite efter sex) och lämnat all, för tillfället, “onödig” packning i bilen smög vi i mörkret ut till Tjurapasset. Där satt vi fram till dagens andra frukost.

DSC_95068.30 Pappa kom på att det var ont om grillpinnar, så han tillverkade en åt mig.

DSC_95088.36 Det visade sig att det var kokkorv i år igen.

DSC_9510Bullens, kokade i burken direkt över elden.

DSC_951209.23 En liten koll på karten för att försäkra sig om att alla hittar till sina pass.

DSC_951409.50 På plats på Hansastället.

DSC_952712.35 Fyra jägare påväg längs Tegelpannevägen för att se…

DSC_9528…årets första fällda älg!

DSC_953112.39 Den lilla tjurkalven släpas ut till Bilvägen.

DSC_953712.52 Älgen får åka traktorvagn.

Efter att älgen hängts upp och blivit flådd (och vi som ännu inte hunnit äta fått lite mat i magen) var det dags att bege sig ut igen. Pappa och jag slutade där vi började, i Tjurapasset. Där satt vi och väntade och hoppades på att hunden skulle jaga fram en älg, men icke sa Nicke.

Efter en sisådär 12 timmar i skogen var det UNDERBART att ta en dusch. Dagen till ära visade sig vädret från sin bästa sida, det var underbart. Behöver jag skriva att jag somnade snabbt och sov gott den natten? Nä, jag trodde inte det heller.

Det var tänkt att även tisdagen skulle tillbringas i skogen, men jag fick ringa återbud p.g.a. ett mycket ilsket knä. Men det är så det kan gå. Vädret var heller inte alls så fint som det var på måndagen, utan det regnade i stort sett hela dagen.

1 kommentar:

  1. Tack! Det förstår jag med att ingen annan fixar ett arbete åt mig. Men min handläggare på Arbetsförmdlingen höll inte vad hon lovade. Sa en sak och ändrade sig ganska fort. Det var därför jag skrev så. Jag kanske ska skriva tydligare i bloggen framöver? :)

    SvaraRadera