Så gick det med den lugna dagen

I fredags morse när jag gick från jobbet gick jag hem med vetskap om att det framför mig låg 5 veckors ledighet. En mycket trevlig vetskap!

Det dröjde dock inte många timmar innan det ringde i telefonen på denna, min första lediga dag. Jag stod i köket just då och såg inte med en gång vem som ringde. Men det var inte från jobbet som jag hade hunnit befara, utan det var min syster.

- Hej, vad gör du?

- Inte så mycket.

- Är du hemma?

- Ja, jo det är jag.

- Jag har klantat till det lite…

- Jaså, vad då?

- Jag var lite sen efter jobbet och bussen kom preciiis när jag kom ut, så jag hoppade på den.

- Jaha?

- Ja, men den gick inte till Nybro…

- Nähe, vart gick den då?

- Jag står i Rinkabyholm nu... Kan du komma och hämta mig tror du? Nästa buss tillbaka till Kalmar går om 1,5 timme.

Så jo, jag fick ta och köra till Rinkabyholm för att hämta en liten syster. Som tack för det bjöd hon på glass när vi kom hem. Tur att hon har sin livlina som alltid ställer upp. Jisses vad jag kört på den “ungen” i olika sammanhang. Den andra också för den delen.

Tur att jag tycker om dem så mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar