Midsommar 2012

Ja, även jag firade midsommar i år. Ett lugnt och stilla firande med familj och släkt i Idehult. Egentligen låg midsommarhelgen (både fredag och söndag) på min arbetslott, men jag hade en del övertidstimmar att plocka ut och blev några veckor innan midsommar uppringd av min chef som gav mig ledigt på just midsommarafton (vilket jag önskat för att bli av med timmar) och undrade om jag kunde tänka mig att släppa även söndagen, vilket jag kunde, till förmån för en semestervikarie som det strulat sig lite för.

Det blev inte så många bilder tagna under dagen/kvällen, men några. Njöt mest av att få vara ledig samtidigt som familjen och ha möjlighet att umgås.

Värre var det för syrran som blev inlagd på sjukhus. Kan lugna er med att hon knaprar antibiotika och mår bättre nu!

DSC_9077Jordgubbar med glass och grädde. Passade fint med ett glas vin till detta.

DSC_9087Morbror och kusin “gungar”.

DSC_9103Moster och kusin.

DSC_9121Tre glada kusiner. Lillgrabben i mitten var nog gladast i just detta sammanhang.

DSC_9126I poolen puttrade en u-båt fram.

DSC_9132Den här molnformationen ser onekligen märklig ut.

Hoppas att din midsommar var till belåtenhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar