Inget som avviker

Livet flyter på som vanligt, händer liksom inte så mycket som avviker. Räknar ner till semestern, bara tre arbetspass kvar. Från och med fredag nästa vecka ska jag njuta av fem veckors ledighet.

Jo, jag har köpt en ny cykel förresten. Den jag köpte för fyra år sedan föll nämligen offer för en cykeltjuv i början på maj. Så galet trist, för den var välvårdad och jättebra. Den nya är dock av samma märke och ser typ likadan ut, fast annan färg och annat modellnamn.

Försäkringsbolaget var “vänliga” nog att ge mig ersättning för den stulna cykeln. För det är ju väldigt generöst att ge mig knappt en sjundedel av vad jag fick punga ut för den nya… Menmen, nu har jag en cykel och kan rulla fram igen. Var lite trist den dryga månad jag var utan.

Nu blir det Sommar med Ernst och Ben&Jerry´s Oh My! ApplePie!.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar