Kvalitetstid med systrarna

I fredags, efter räddningsutryckningen, bjöd ju den “räddade” på glass. Därefter blev jag kvar på Ripvägen. E åkte med pojkvännen till dennes mormor och morfar medan O och jag körde fredagsmys. Hamburgare, hemmagjorda klyftpotatisar och sallad framför TV:n. Medan maten blev klar åkte jag hem för att hämta några alternativa filmer att kolla på och införskaffade lite fredagsmysattribut (chips och läsk), men när maten intagits och chipsen plockats fram blev det att vi kollade på Jönssonligan på TV istället.

Lördagen bjöd på en liten tripp till en by med namnet Sporsjö (Sporrsjö?). Där hämtades och betalades en klänning jag köpt av en tjej på en av Facebooks loppissidor. En jättefin rutig klänning för 100 kr. O var med mig ut och när vi kommit tillbaka till Nybro igen provade jag klänningen. Passade inte. Den jag köpte den av sa att det var strl L, men jag är en aning tveksam till det. Menmen. Mamma fick klänningen sen. Pyttipanna med stekta ägg till middag och så lördagsmys och Grattis Victoria.

På söndagskvällen blev det bio i Kalmar, Cockpit. Som den snälla storasyster jag är så bjöd jag mina yngre systrar på både film och snacks.

156148_138646576259659_1123183896_n

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar