Vi har alla kvalitetstid på olika sätt

Igår eftermiddag tog jag vägen genom stan för att köpa med mig lite blomster. En bukett orangea rosor med inslag av grön brudslöja blev det att ta hem till familjen, som en liten alla Rött hjärta dagspresent en dag i efterskott.

Jag tog ingen bild på den fina buketten, så ni får tro på mig när jag säger att den är fin.

Senare försvann mamma iväg på kyrkoråd och jag spenderade lite “kvalitetstid” med pappa. I ishallen tittandes på vikingarna som slog Halmstad. Det är annat att se hockey på plats, än på TV. Man blir liksom automatiskt mer engagerad. Jag har NOLL KOLL på regler och regelbrott. Det jag vet är att de inte får kasta handskarna och slåss, eller vifta med klubborna i ansiktet på varandra… Men vid ett tillfälle vände sig pappa mot mig och sa nått i stil med “Nu är ju till och med DU uppe i varv”. Ja, så kan det bli ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar