Grattis till oss

En vinterdag för exakt 6 år sedan var en stor dag för mig och min kompis Ellen. Det var den dagen vi tog våra körkort. Hon tog sitt nån timme före mig. Hela 6 år. Ja, jösses. Behålla dem har vi lyckats med också. Blinkar

Under dessa år har jag kört “ensam” till Göteborg med farmor, Olivia och Olivias kompis som sällskap, till Holle, Tyskland, med farmor och farfar som sällskap och till Malmö Airport för att hämta mina päron som varit i det soliga Thailand. De två sistnämnda resorna gjordes förra året.

Hem från dessa resor också naturligtvis.

Hösten 2006, när jag bodde i Skövde, fick jag bara “övningsköra”. Den enda bil jag hade tillgång till var mosters och morbrors och den fick bara de köra typ (leased bil från jobbet), så jag körde den några gånger för att “hålla igång” bilkörandet, med moster bredvid. Men det gick ju bra det också.

Största bedriften måste ändå vara Tysklandsresan med både Öresundsbron, färjepå- och avkörningar, helt annat tempo på Autobahn än vad jag är van vid att köra i, körande inne i Hildesheim och “GPSen” Walter bredvid. Försök köra och koncentrera dig när någon konstant ska förklara hur du ska köra, säger till försent osv… När vi hade varit på Real för att handla och skulle tillbaka hem blev jag ombedd att köra saktare så att han hann läsa skyltarna… Jo men visst, här på 70-vägen med bilar bakom saktar jag gärna ner lite så att du hinner se skyltarna.

Ja, för den resan borde jag få en stor tålamodsmedalj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar