Värsta vädret

Helgen har bestått av jobb, jobb och jobb. Har haft min långhelg som innebär jobb dygnen fredag-lördag och söndag-måndag. I lördags gjorde jag nått nyttigt av dagen och tog en promenad hem till Ripvägen. Köpte visserligen med mig wienerbröd till kaffet, men ändå. Mamma gjorde kött- och grönsakssoppa till lunch och till kvällsmat blev det hemmagjord kebab.

Kollade på sista halvtimmen av melodifestivalen och jädrans vilken tur att vi inte valde att slösa vår tid på det. Vi såg snabbgenomgången och det var ju inte många låtar som var bra. Vi var överens om Afrodite och hon, vad hette hon nu… Loreen (?). Promenerad hem efter det, kallt som attan. Gick inte ens att lyssna på musik för det bara hackade i kylan. Hade –15 grader när jag kom hem.

Under natten sjönk det ännu mer och visade på –20 när jag gick till jobbet igår morse. Men framåt dagen blev det lite varmare och det var inte lika jobbigt att andas när man vistades utomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar