Två sidor av samma sak

Idag kunde man läsa om ett inbrott som skett natten tills idag. I båda artiklarna läser man att det är Netto som blivit utsatt.

I ena artikeln står sedan att de fick upp ett fönster på baksidan och klättrade in, men försvann när larmet gick igång.

image

Den andra artikeln talar däremot om att larmet var satt ur spel och att tjuvarna klättrade in via ett fönster på baksidan.

imageJag är med på att tjuvarna tog sig in på baksidan. Det skriver båda tidningarna. Det som gör mig lite förvirrad är det där larmet. För i ena tidningen gick det igång och i den andra var det satt ur spel. Att det var satt ur spel tolkar jag som att det inte fungerade. Så snälla, rätta mig om jag har fel i mitt antagande om att satt ur spel = inte fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar