Lite sliten

Har varit vaken sedan 6 imorse, då jag vaknade på jobbet. När jag kommit hem vid halv nio-snåret blev det en välbehövlig dusch och sedan gjorde jag en tacopaj till kvällen.

Gick in till farmor för att höra hur det gick igår när hon opererade ögat. Hon behövde handla lite och undrade om jag ville köra henne till Kvantum innan kaffet, så det gjorde vi. Åkte till Kvantum först alltså. Sen blev det kaffe.

När hon handlade köptes en söt gravdekoration som vi åkte och la på gammelmorfar och –mormors grav. Efter besöket på kyrkogården tog vi en snabb tur till torget då farmor ville köpa blomma till kvällens värdinna. Hon skulle nämligen på “tjejkväll" ikväll.

På eftermiddagen blev det några timmars repetition av Faurés Requiem, innan vi sjöng det i minnesgudstjänsten. Efteråt hade vi i kören knytkalas, därav tacopajen.

Nu är jag hemma igen. Mätt som tusan. Men hellre det än hungrig. Blev till och med en bit paj över som jag kan äta till lunch på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar