Fröjda dig, det är Advent!

Idag, denna första advent, plockade jag med mig brödkavel och kakformar och begav mig till Ripvägen. Där blev det bakande av pepparkakor och lussebullar.

Efter middag och kaffe åkte vi upp till stadens torg. Det var det sämsta jag varit med om faktiskt. PÅ torget fanns fem stånd. 2 av dem var orienteringsklubben med lotterier, Orrefors IF med lotteri, Pastavagnen, och någon som sålde dörrkransar och lite annat pynt. Under taket vid Lindex stod två skolklasser och sålde bröd och kakor till förmån för sina respektive klasskassor och nere vid Kommis stod ytterligare en klass och sålde lotter. Men vi gick varvet runt och kollade skyltfönsterna. Blev en runda på Karamellen, Lindex och Lises innan vi åkte hem. Med mig fick jag en hembakad kaka och en godispåse, vunna hos orienterarna.

Väl hemma igen blev det kvällsmat och sedan avslut med glögg och lussebullar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar