Varning för gnäll

Vissa människor klara man, av olika anledningar, inte av.

Jag har en sådan som jag möter med jämna mellanrum. Detta har jag gjort i några år nu, och jag har haft samma känsla inför denna människa i stort sett hela tiden. Hur mycket jag än anstränger mig för att inte låta personen “komma åt mig” så är det riktigt svårt.

Många (skulle väl vilja påstå att det är de flesta) förstår den där “vinken” som säger att “kliv undan, jag vill inte prata med dig”, medan vissa inte alls fattar (eller kanske inte vill fatta?). Och när man möter en som inte fattar är det jobbigt. Hur mycket lust man i det ögonblicket än har att be dem dra åt skogen så finns det ju lägen då det är mindre passande att göra det.

Man försöker bita ihop och göra allt för att personen inte ska “nå en”. Men det går till en viss gräns.

Det har gått så pass långt att jag överväger att skippa en viss grej, bara för att slippa denna människa. Jag får försöka hitta andra aktiviteter istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar