Jaktdag nummer två för fröken Meyer

I lördags klev jag upp tidigt igen för att bre smörgåsar, brygga kaffe och packa väskan med nödvändigheter. För andra gången skulle jag plocka med mig kameran och träffa grabbarna i skogen.

DSC_8578Samling kring elden.

DSC_8586Utdelning av kort för lottning av pass.

DSC_8585Är man inte säker på var man ska sitta får man ta till kartan.

DSC_8587“Var ligger det någonstans?”

DSC_8591“Du ska dit, så får han åka med dig? Han ska längre ner.”

DSC_8596Dagens glada skytt. Vi säger grattis!

DSC_8615Kan inte traktorn komma till älgen får man ta älgen till traktorn. Blinkar

DSC_8620Upp med älgen på flaket för att frakta den till slaktpalatset.

DSC_8635En av hundarna, Tassa. Så söt så.

Sen finns det massa fler bilder, vissa med samma motiv som de visade och andra som kanske inte riktigt lämpar sig att visa här. Eller, det borde väl jag få bestämma, vilka bilder jag vill lägga upp i min egen blogg. Men av hänsyn till dem som kanske inte skulle vara läskunniga nog att ta en varning för “obehagliga” bilder så låter jag bli att visa bilderna på urtagning av inälvor, händer nedkörda i älghals och annat sånt där som andra kan uppfatta som obehagligt.

Då älgen drogs ut till traktorn kände jag mig som en uppsamlare. Fick plocka med mig en bössa, en jacka och slutligen en njure. Men det är ju inte på riktigt förrän man är lite blodig.

blodig hand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar