1 september

Dagarna flyger förbi i rasande fart. I och med övergången till september månad har vi nu nått hösten. Förhoppningsvis blir det en varm höststart, även om dagen idag har visat på riktigt höstväder.

Jag fick för mig att baka kakor idag. Jag visste att jag sett ett recept på vaniljkakor på en blogg så jag letade upp den och följde det. Vilket misstag. Kunde man spola tillbaka tiden hade jag valt ett annat recept. Efter att degen stått en timme i kylskåpet var det dags att kavla och måtta ut. Jag kan meddela att det var den mest osamarbetsvilliga deg jag någonsin försökt baka ut. Men med mycket mjöl på ett bakplåtspapper gick det tillslut. Men visst, rullar man bollar av degen och plattar till lite när de ligger på plåten kanske det kan bli bra. Jaja, jag tar med dem hem till familjen i helgen. Naturligtvis har jag provsmakat, och smaken var det inget fel på. Men det är inte värt besväret.

Imorgon blir det jobb igen. Sen är jag förhoppningsvis ledig en vecka.

3 kommentarer:

  1. Hej tack för att jag får läsa din blogg ska följa den :-) ja jag är uska och ja jag jobba med de :-) trivs jätte bra, var jobba du som assistent kram jessica

    SvaraRadera
  2. Ja okey men dygn är rätt jobbiga hoppas att du får plats på något ställe som du tycker är bra och som du trivs på:-) men annars är assistent ganska intressant och roligt har själv jobbat med de innan jag fick inom hemtjänst så vi har lite gemensamt ;-) men vad skulle du helst vilja jobba med då kram kram

    SvaraRadera
  3. Ja jag jobba i nybro :-) ja de är klart att man blir trött ;-) kram

    SvaraRadera