Sjukstuga

Som jag skrev i måndags så vaknade jag upp med ont i halsen.

I tisdags vaknade jag upp med en “fin” förkylning så det var bara att sjukanmäla sig och hoppas på det bästa. Det blev dock ingen större bättring under dagen och när jag sedan vaknade igår morse var det ännu värre. Då hade jag dessutom dragit på mig feber. På eftermiddagen skulle jag lägga mig att visa nån timme, men sådär fyra timmar timmar senare vaknade jag och tvingade mig upp.

Att vakna idag kändes lite roligare. Febern var borta. Skönt. Men vid halv tio ringde farmor. Hon var typ sur för att jag inte hade ringt och talat om att jag var sjuk (mamma hade visst talat om det för henne igår). Men frågade sen om jag behövde få hem något från torget eller Kvantum.

Efter lunch tog jag mig upp till vårt p-möte. Verkligen behövligt, för det händer mycket just nu. Nytt schema fr.o.m. måndag och allt är inte klart än… Spännande. Eller inte. Snarare stressande. Men men. Vi kan inte göra annat än att gå till jobbet och göra det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar