Jag såg ett tecken

Vaknade upp med ont i halsen, inte alls roligt. Men det var bara att kliva upp och hitta sätt att lindra. Vilken “tur” att det började märkas redan igår kväll så att jag var på Coop och gjorde halstablettinköp när jag cyklade hem från jobbet. Tack vare detta hade jag redan en påse halstabletter hemma.

När klockan närmade sig ett begav jag mig till ett möte med kollegor och chef. Därefter brummade jag ner till Netto för att se om de hade något att erbjuda. Köpte några fotoramar så nu måste jag ta tack i detta med att framkalla foton. Har sedan semestern förra året sagt att jag måste sätta mig och välja ut bilder att framkalla, innan jag glömmer var vi var och vad vi gjorde där. Vidare åkte jag till ÖoB för att se om de hade några bra förvaringskorgar till min nya källarhylla, men jag var inte sugen på varken lila, röda eller gulgröna korgar i plast. Hade väl snarare tänkt mig typ vita. Hoppade in “hemma” och fick mig lite mat och kaffe.teckenPå kvällen begav jag mig upp till stan för att i Studieförbundet Vuxenskolans regi lära mig teckenspråk. Det är en väldigt blandad grupp känns det som, med en hel del omsorgsfolk. (Det är en man med, men han kan typ redan för han hade gått en kurs någon annanstans, så jag förstår inte riktigt varför han är där, på en kurs för absoluta nybörjare.) Vi har gått igenom alfabetet och siffror bland annat, och det ska nog bli bra. Öva, öva, öva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar