Strålande morgon

Måndag. Klev upp vid sju för att duscha och hinna torka. Vid åtta öppnar nämligen Astrakanens öppna mottagning för morgonen. Så jag tog mig ner dit och visade upp mitt märke för en doktor. Det är mycket troligt ett fästingbett, ungefär som en femkrona i storlek. Ömt och eländigt. När morfar firade födelsedag förra helgen fick jag ett gäng myggbett och trodde att även detta var det först, men sen började det att bete sig annorlunda än myggbett. Han är inte helt 100 % säker på att det är Borrelia och man kan inte ta några prov för att kolla det heller. Men han tyckte det skulle behandlas som att det faktiskt ÄR Borrelia, eftersom det ändå verkar tyda på det. Så grattis till mig. Kåvepenin 3 gånger om dagen i 10 dagar. 1-gramstabletter, stora som hus.

bild

Men men. Solen skiner från en klarblå himmel, så livet är inte så pjåkigt ändå. Ska visst vara så större delen av veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar