Ja, jag existerar fortfarande

Här är det glest mellan inläggen. En hel vecka sedan sist.

Började dagen med en promenad till Astrakanen. Proverna jag tog för knappt två veckor sedan visade förhöjd sänka och snabbsänka så det skulle kollas igen. Lagom tills att penicillinkuren (för Borrelian) var slut började lederna uppföra sig konstigt. Sökte igen när jag hade galet ont i handleden som gick upp till armbågen. Fick 10 dagar med antiinflammatoriska tabletter och i fredags kom alltså ett brev där läkaren bad mig ta om proverna. Det där med provtagning är inte mig grej. Brukar snurra till rätt rejält, även om de bara tar ett rör eller två. Knäppt, eller hur?

Tog en tur över torgen när jag gick hem. Blev blommor att ställa ut här hemma och färska hallon. Fick äntligen användning för mina nya vaser från Gullaskrufs glasbruk som jag köpte i Kalmar vid något tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar