Det är något speciellt….

Objektet vi älskar att hata.

Den gemensamma tvättstugan i hyreshus.

Jag har väl egentligen inte haft några större problem själv, det har alltid sett hyfsat rent ut när jag kommit dit och jag brukar eftersträva att lämna i ett skick som jag själv vill möta. Men jag kan acceptera om det inte är tipptopp när jag kliver in, för jag vet ju att damm yr runt och man kan tycka att det är fint när man går för att nån halvtimme senare se lika dammigt ut igen. Men visst, när luddfiltret i torktumlaren är fullt med rött ludd och man inte har en endaste röd tråd i något av sina egna plagg kan man bli lite irriterad kanske… Eller när soppåsen svämmar över av gamla tomma tvättmedelspaket och sköljmedelsflaskor trots en stor lapp på dörren som talar om att soppåsen är till för vanligt skräp och att tidigare nämnda tomma förpackningar ska ut i miljöhuset. Läskunnigheten är inte så stor här tydligen

Vad jag dock stör mig mest på i vår gemensamma tvättstuga är att det inte finns utrymme att hänga sin tvätt på tork. Hallå, ett litet torkskåp räcker inte långt. Och allt vill i alla fall inte jag tumla. Jag vill hänga min tvätt så att vissa plagg slipper bli så jäkla skrynkliga så man kanske slipper stryka dem.

Platsen finns i vår tvättstuga. Tumlaren skulle man mycket väl kunna placera bredvid tvättmaskinerna. En mangel räcker väl (vi har två)? Strykbräda kan man väl stå för själv (det finns både en väggfast och en lös bräda i tvättstugan)?

2 kommentarer:

  1. Kan tänka mig det .. Jag skulle vilja Måndag-Fredag 7-16 alltså borde jag bli socinom men det är för mycket och plugga just nu...

    SvaraRadera
  2. Måste läsa in hela gymnasiet först med suck !!

    SvaraRadera