En småtråkig söndag

Igår var vi på grillfest i Vissefjärda med en massa släktingar. När vi kom därifrån lämnade Elin av mig hemma hos mig vilket innebar att att jag inte hade cykeln hemma, fick hämta den idag och även plocka med mig saker hem som glömts i bilen och lämnats kvar hos familjen medvetet. Så efter kyrkan traskade jag bort för att få med mina grejer hem. Hade folket varit hemma kanske jag hade blivit kvar, men mamma och pappa åkte till Kosta så jag kände väl ingen större “nytta” av att vara kvar. De verkade precis ha ätit frukost när jag kom och jag kände väl ett behov av lunch så det blev ett stopp på Kvantum på vägen hem. Har dock inte blivit av att jag ätit än… Men hungern är den bästa kryddan, eller vad man säger.

Imorgon tänkte jag mig en tur till outleten i Kosta efter att jag visat upp mitt “fina” bett för farbror doktorn. Förutsatt att jag får låna bilen. Vill ha burkar till skafferiet. Gärna genomskinliga så man ser innehållet. Stapelbara. IKEAs utbud verkar inte så stort, och de som de har är så stora. Vad sjutton ska man förvara i en burk som rymmer 1,8 liter? Skickade bud med mamma att kolla efter burkar i Kosta idag, så om det det ser lovande ut så hoppas jag det blir en tur dit imorgon som sagt.

 

Update

Mamma meddelade att den sorts burkar jag är ute efter inte finns i Kosta, så det är ingen idé att jag åker dit. Hon var mer inne på nån butik i Kalmar. Den kunde hon dock inte komma på namnet på. Fick tips om Hammarplast i Tingsryd, verkar också rätt intressant i sammanhanget.

Har dock fortfarande inte ätit nått att tala om. Får ta tag i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar