Dagens lunch - bästa pannkakorna

Idag på förmiddagen skulle jag infinna mig på Strandvägen. Gick hemifrån kvart över tio, passade på att ta en promenad runt halva sjön. Eftersom jag hade gott om tid satte jag mig ner vid en bänk och läste lite i Aftonbladet. Lagom till 11 var jag på plats på Strandvägen och skrev prov. Gick igenom svaren och fick min delegering. Gutt. Nu behöver jag inte ha en sjuksköterska som tittar mig över axeln när jag gör mitt jobb.

Efteråt gick jag hem till Ripvägen. Plockade av de mogna tomaterna och fixade lunch. Inte med tomater dock. Idag blev det LCHF-pannkakor. Bjuder på receptet här.

2 ägg
2 dl mjölk
2 dl vispgrädde
2 msk fiberhusk
salt

Vispa ihop ägg, mjölk, grädde och salt. Blanda i fiberhusken. Låt svälla några minuter. Ju längre tid smeten får stå desto mer sväller den. Det gör ingenting, men kan bli svårare att få ut i pannan. Stek som vanliga pannkakor, inget konstigt. Receptet ger 6-8 pannkakor. Smaklig måltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar