Strålande solsken

Måndag. Igen. Tycker att veckorna går fort. Lite för fort. Idag har det varit helt kanon väder. Dock spenderade jag inte min måndag i solen, även om det hade varit gutt. Istället begav jag mig bort till butiken och åt lunch tillsammans med mormor och morfar. Potatissallad, kassler, ytterfilé, rostbiff, grönsaker och melon. Massa mumsigt som blev över efter 40-årskalaset jag missade i helgen. Min jobbarhelg, typiskt nog. Menmen. Sånt är livet.

Efter lunchen åkte morfar och jag till Kalmar för att han skulle kolla ögonen. Jag körde. Hans bil är lättkörd. Den har 6 växlar vilket känns lite konstigt. Men jag har kört den en gång förut. Förra hösten när vi åkte hem från Skövde. Ögonkollen gick rätt snabbt och innan vi åkte hem åkte vi till Lantmännen och kollade lite. Man lär sig alltid något nytt och för min del idag var det vart Lantmännen i Kalmar ligger.

Tillbaka i Nybro blev det kaffe och tårta. Gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar