Konsten att skruva ihop en köksstol

För en vecka sedan gjorde jag mina päron tjänsten att besiktiga deras bil. Jag vill påstå att jag gjorde det med bravur. Den gick igenom med blankt papper. Inte en endaste liten anmärkning. Därefter styrde jag mot Kalmar för att hämta mamma på jobbet. Det var kyligt på Varvsholmen. Blåste, som alltid.

ölandsbron

Vi åkte ut till IKEA för att äta middag. Jag skulle kolla på köksstolar också, vilket vi gjorde. Köpte två stycken som passar perfekt till köksbordet. Börje heter de. Jättefina. Likadana som de hemma hos familjen fast ljusare. En väckar klocka blev det också. börjeklocka

 

 

 

 

 

 

 

Bilder från ikea.se

Det egentliga målet med besöket i Kalmar var att jag och mamma skulle gå på bio. Hur många lingon finns det i världen såg vi. Kul film. Klart sevärd.

I torsdags skulle jag montera ihop de nyinköpta stolarna och lyckades till hälften. Första var inga problem. Andra stolen gick bara inte att få ihop. Jag vände och vred på de två minde delarna men hur jag än gjorde så gick det inte. Så det var bara till att åka tillbaka och få stolen utbytt. Det var inga problem för han i hjälpdisken fattade att man inte skulle kunna få ihop den… Idag, en vecka senare, är båda stolarna ihopskruvade och står på plats i köket. Det tråkiga med saker man ska montera själv är att det blir ofta så mycket stora kartonger och annat skräp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar