Påsken 2011

Jobbade skärtorsdagen.

På långfredagen strålade solen och det kändes helt galet att klä sig i helsvart och cykla till kyrkan. Folk som såg mig måste ju undrat kan jag tänka… Hur som haver så sjöng Motettkören långfredagsmusik. Därefter följde jag med mamma hem och åt grillat.

Påskafton bjöd inte på sämre väder. Jag promenerade ner till stan och mötte upp mamma och Elin för att följa med dem hem. På eftermiddagen åkte vi till mormor och morfar för påskkalas. Gott som alltid. Ett par tranor hade landat på åkern så jag smög mig fram för att fota. Lagom till att de flög iväg kom pappa ut och då åkte vi en runda med bilen för att spana på rådjur. En bock såg vi, men jag fångade den på bild när den tog ett språng så det liknar mer en känguru.

DSC_6833

DSC_6841

När vi kom från mormor hann jag vara hemma en liten stund, sen var det dags att gå till kyrkan. Påsknattsmässa och sång av gospelkören. För mig och tre till blev det även textläsningar. Lite mingel efteråt innan det var dags att gå hem och försöka få lite sömn.

På påskdagen gick jag på mässa. Alltid trevligt.

Annandag påsk var det dags att jobba igen efter en härlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar