Cruising i Nybro Valborgsmässoafton 2011

Lördag. Gick upp vid åttasnåret för att hinna pula lite här hemma. Lite disk, lite städ, lite handling. Förberedde som bäst för en flytt av köksbordet från köket in i rummet. Det är inte så okomplicerat som det kan låta, för benen måste skruvas bort… Mitt i alltihop ringde mamma och frågade om jag var hemma och om de kunde komma upp innan de handlade. Jag sa att jag inte hade tid och helst inte ville att de skulle komma. Mamma svarade att hon var medveten om att jag inte ville ha upp dem, men det skulle gå snabbt. Sagt och gjort, de kom upp. Med sig hade de ett STORT paket. En födelsedagspresent. De lämnade av paketet och sen gick de, och lämnade mig med ett omonterat köksbord. Som om jag inte hade annat för mig… Jag monterade ihop bordet, ett sånt jag pratat om att skaffa sen långt innan jag flyttade. Ett IKEA Norden slagbord. Fint.

present

På eftermiddagen begav jag mig till Ripvägen för att grilla med föräldrar och moster med karl. Lagom till maten var uppäten “startade” cruisingen, så vi förflyttade oss till balkongen. Helt kanon, första parkett. Kameran i ena handen och en cider i den andra. Solen sken och det kunde knappast kännas bättre.

DSC_6889DSC_6905DSC_6907DSC_6911DSC_6966DSC_6975DSC_6986

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar