På vift

Idag har jag varit i Kalmar. Två gånger.

Tjugo över sju ringde telefonen. Tänkte att det kanske var jobb på G, men ack så fel det var. Väldigt förvånande var att se att det vara farmor som ringde. Men det var hon som fanns i andra änden när jag svarade. Hon hade pratat med sjukvårdsrådgivningen, pga tryck över bröstet. och var på väg att ringa efter en ambulans. Så det blev för mig att klä på mig och gå in. När hon var ivägskickad till Kalmar blev det frukost för mig och sen åkte farfar och jag efter. Satt en dryg timme i ett akutrum och sen var jag tvungen att åka hem för att gå till jobbet en stund. Lunch efter det och sen in till Kalmar igen för att se vart de hade gjort av’na. Mötte upp mamma och pappa och hittade henne på ITVA. Vi drack kaffe och pratade en stund. Innan hemfärd åt vi räkmacka. Imorgon ska jag troligtvis åka in och hämta hem’na igen.

balunsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar