Ja det är våren, ja det är våren

Vad underbart det var att vakna i morse. Solen sken från klarblå himmel och det var fantastiskt att öppna upp balkongdörren och äta frukost “i friska luften”. Kusin Linda, med mamma och pojkvän i sällskap, var här en kort sväng för att hämta de två kattbäddarna hon köpte av mig.

Efter lunchintag var det bara till att klä sig i svart, hur fel det än kändes med tanke på vädret, och ge sig bort till kyrkan för repetition. Skulle hoppa in på Willys på vägen för att köpa med mig en flaska vatten, men det var visst “vi-ska-handla-på-Willys-mitt-på-dagen-lördag” idag. Men vilken tur jag hade, jag hamnade bakom Josefin i mobila natt och fick gå före henne i kön, med en flaska Ramlösa i ena handen och Bach’s Magnificat i andra.

Konsert klockan 16. När den var slut var jag detsamma. Min nacke är helt körd för tillfället så det blir att hålla vetekudden varm och ta med den i sängen. Inte helt fel för all del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar