Här kommer en glad nyhet

När stenarna väl börjar rulla gäller det att hänga med i svängarna.

Sist jag skrev något jobbrelaterat måste varit nyheten om att jag kunde få en tjänst “om jag ville ha”. Det ville jag, så fr.o.m. 10 mars har jag en fast anställning i kommunen. Avtalet har anlänt och ligger här i ett kuvert, det ska in i en pärm så småningom tillsammans med andra jobbrelaterade papper. Det känns otroligt skönt att efter att ha slavat i drygt ett år och dessförinnan varit semester- och timvikarie på ett par ställen. Allt har gått fort tycker jag. Först efter att utbildningen var klar så gick jag arbetslös i ett helt år innan det hände något. Blev utskickad på praktik. Var där i en vecka och så ringde chefen för bemanningen och frågade om jag kunde jobba hos en brukare ett pass. När två veckor av praktiken gått fick jag avbryta, för då fick jag plötsligt ett vikariat på dryga året. När vikariatet var slut gick jag hemma i några dagar innan en chef undrade om jag ville börja jobba som timvikarie i ett av hennes ärenden och nu, en och en halv månad efter det samtalet sitter jag här med fast anställning. Fast eftersom det försvann en vikarie, jag, så har vi fått in en ny, Henrik. Verkar jättetrevlig. Synd att vi aldrig möter våra kollegor under arbetstid, mer än p-möten.

Det är mycket nytt, det kommer man ju inte ifrån. Men det är roligt. Jag brukar säga till brukaren att vi nog får ta och stå ut med varandra.

Denna veckan har jag jobbar mån, ons, fre och sön så det är väl med all rätt jag nu stupar i säng och inte behöver gå till jobbet förrän till helgen igen. Är dessutom ledig på lördag, så en hel vecka blir det, bortsett från en liten avstickare till jobbet om torsdag för lite möte med de andra assistenterna, brukaren och annan yrkesgrupp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar