Vatten vatten bara vanligt vatten

När jag först vaknade sken solen in genom mitt lilla fönster. Jag skulle sträcka på mig och ja, jag sträckte mig i ryggen, så jag låg kvar en stund. Någon timme senare skickade mamma sms och bad mig stänga deras sovrumsfönster ifall att det skulle börja regna. Hörde att det smäckte/smattrade ute, men vet att plasten låter så när solen ligger på. Valde att försöka sätta mig upp och titta ut, och det var tur. Det både regnade och haglade. Det slutade dock inte många minuter efter att jag stängt fönstret och när jag satt vid köksbordet och intog min frukost sken solen igen. Dock inte många minter för rätt vad det var regnade det igen.
Alldeles för en liten stund sedan sken solen än en gång in genom mitt öppna lilla fönster, men nu är nog inte regnet många minuter bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar