London, dag 3

Vaknade, tog en dusch. Ryggen värkte även denna morgon. Gick ned till matsalen genom den inte alltför väldoftande trappan (de höll på att fixa ett duschrum, målade och så). Vi var ett gäng på sju personer som åkte till Camden Town för att kolla marknadsutbudet. Jag hittade väl ingenting som jag var intresserad av men Emelie köpte ett par skor och Nadja hittade två par som hon köpte.
Sara, Hilma, Emelie och jag ville åka båt på Themsen och se Tower Bridge så vi lämnade Nadja hos de andra tre och gav oss iväg. Först åt vi lunch, sedan letade vi buss som gick till Westminster. Hittade rätt, försäkrade oss om att den verkligen gick dit och satta oss tillrätta. Vi spanade in London från våra säten och insåg tillslut att vi var vid Russel Square, där vi bodde. Hilma gick fram och frågade chauffören om bussen verkligen gick till Westminster och han svarade nått i stil med "Ja, så småningom. Jag svängde fel därborta". Väl framme skyndade vi till "båthållplatsen" (avångskaj kanske det heter?) men insåg att det var för lång kö i förhållande till vår tid. Klockan var cirka tjugo i tre och vi skulle samlas för besök i St. Pauls Cathedral klockan tre. Snabbt ner i tunnelbanan och skynda bort till katedralen.
Katedralen var helt otrolig. Jag, Emelie, Hilma och Nadja vandrade upp i kupolen och ut. Vi blickade ut över London och passade på att fotografera. Nere i kyrkan igen var det Evensong och vi fick sitta längst fram, bredvid kören (helt otrolig manskör på, tror jag, ungefär, 12 pers). Efteråt försvann några på musikal. Vi andra åt på grekisk reataurant. Jag åt kycklingsallad och drack ett cypriotiskt öl, Keo. Jättegott, både mat och dryck. Senare delade även "matgruppen" på sig. Jag, Sten-Inge, Hilma och Patrik åkte till Tower Bridge och fotograferade den upplysta bron i halvskummet. Vi mötte upp Kerstin, Gustaf, Nadja och Christian på en spelhall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar