Små lätta moln

Idag vid tiotiden blev jag uppringd av en tjej. Hon presenterade sig som Linn Bertilsson, enhetschef på Madesjögläntan. Hon frågade om jag fortfarande var intresserad av att få jobb, eller om jag redan hade fått. Förklarade lägt på timviket på Smålandsgatan och hon undrade då om jag kunde komma på intervju någon gång under veckan. "Kan du komma idag vid 11?" Det kunde jag, så strax efter halv 11 trampade jag iväg till Madesjö och träffade Linn. Jag fick komma in typ 10 i 11 och tio minuter senare lämnade jag Gläntan med ett sommarjobb. Åh, vad glad jag är. Tror att det var på ungefär 60%. Ett annat sem.vik som hon egentligen tänkt (och som är lite större) till mig föll på min Frankrikeresa i Augusti. Men jag är lika glad för det jag fick på Ekbacken, ett demensboende.

Nu ska jag till Apoteket och kolla om de har reseförpackningar med schampo och balsam (sånna där små som inte rymmer mer än 100 ml). Sen kanske det blir en glass också, för att fira!

1 kommentar: