London, dag 4

Söndag morgon och dags att göra sig iordning för hemfärd. Vi åt frukost i vanlig ordning och packade ner det sista i våra, mer eller mindre, fullpackade väskor. Vi gav oss av till T-banestationen och köpte biljetter till Liverpool Station, varifrån snabbtåget (det tog 45 minuter) till Stansted avgick. Sagt och gjort. Framme på flygplatsen var det mängder av kontroller. I säkerhetskontrollen fick jag och Emelie ta av oss skorna. Hilma fick slänga en marmeladburk och Patriks körkortsbok bar de iväg med en stund. Några andra fick väskorna upplockade.
Jag passade på att äta lunch innan planet gick till Köpenhamn. Trötta satt vi och väntade på att få gå ombord. I köpenhamn åt jag en glass medan Nadja och Emelie åt middag, jag hade ju redan ätit.
På tåget passade jag på att göra av med min tiopundsedel. Köpte en räkmacka och kaffe. Mums. I Emmaboda tog det slut på tågresan, vi fick byta till buss p.g.a. spårarbete här runt stationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar