Festhelg

I helgen hade vi mina föräldrar och ena systern på besök. De kom på lördagsförmiddagen och fick nybakta kanelbullar till kaffet (klev upp tidigt för att vara mig en lördagsmorgon, runt åtta och började baka). Sen begav sig pappa, Håkan och syrran ut på sjön för att testa fiskelyckan. Tillbaka kom de med en sutare och en abborre. Abborren grillades och åts under tiden middagen blev klar på grillen. Vildsvin serverades tillsammans med potatissallad och sallad och senare på kvällen gick vi på Ekbacken, Skirös festställe.

Igår blev det grillad sutare och potatissallad till lunch. Rabarberpaj till efterrätt.

Annars rullar livet på. Vi sköter vårt hem och vår trädgård. Piffar och pysslar. När vi var nere i Nybro sist passade vi på att åka över Kalmar och gå på IKEA. Det blev två byråer till sovrummet bl.a., den ena är ihopmoterad redan, men den andra tar jag en dag när jag orkar. Så himla mycket skruvar, så jag fick ont i axeln. Men snart får jag nog ork till att skruva ihop den också, och då ska bokhyllan ut i hallen för att byrån ska få plats. Ombyte förnöjer, som det så fint heter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar