Färdigpluggat för denna gång

Här rullar livet på som vanligt, med den lilla skillnaden att jag sedan drygt en vecka kan kalla mig för undersköterska. Söndagen den 10e maj gjorde jag mitt sista pass som undersköterskeelev i Oskarshamn och redan på måndagen den 11e så gjorde jag första intropasset som timvikarie/sommarvikarie på Höglandssjukhuset i Eksjö. Hur många gånger presenterade jag mig inte som USK-elev… Men det sjunker snart in att det är på allvar nu. Imorgon gör jag sista intropasset och på torsdag går jag en dagtur på egen hand. Nervöst som tusan. Själva arbetsuppgifterna är ju inga problem, det är mer rutinerna som ska bankas in i skallen.

Det jag väntar på nu är att det ska komma betyg/intyg från skolan, och att a-kassan ska registrera in det som de ska registrera in, sen kan jag nog kanske känna lite frid i själen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar