En av åtta

Det är glest mellan inläggen nu, men här kommer ett. Lite för att visa att jag lever.

Livet rullar på. Jag har just gjort min första vecka av 8 på Höglandssjukhuset i Eksjö. Att jag pluggade när vi bodde i Hultsfred så att jag blev undersköterska ångrar jag verkligen inte. Jag trivs jättebra och hoppas verkligen att det blir många tillfällen för mig att gå in och jobba som vikarie efter sommaren också. Eller att det dyker upp någon fast tjänst, eller ett vikariat. Hur det än blir så löser det sig alltid på ett eller annat sätt.

Kvällen före midsommarafton åkte vi ner till Nybro. När jag kom från jobbet packade vi en liten väska och satte och i bilen. Midsommar firades med mammas systrar, deras karlar, en kusin och min yngsta syster. God mat och trevligt sällskap. Igår vaknade vi relativt tidigt, åt frukost och åkte hemåt igen. Jag var ju inte långledig direkt och jobbade på midsommardagens kväll.

Annars rullar huslivet på. Vi klipper gräs, vattnar odlingar, diskar, tvättar och städar. Och så är vi irriterade på Bauhaus och IKEA mellan varven. Bauhaus för att de hittills levererat två trasiga underreden till vårt trädgårdsbord, och IKEA för att vi 1. inte får hämta ut vår beställda bänkskiva i butik, 2. för att de bara levererar en dag i veckan och 3. för att de tar ut en massa extra avgifter om vi inte kan vara hemma när DE har tid. Jag har en timmes resa till/från jobbet, jag kan liksom inte smita iväg en liten stund för att kvittera ut min skiva. Vi ville hämtat ut i butik, men det gick inte och vi tvingades betala 500 kr extra i fraktkostnad. För varje dag som de håller vår skiva på lager utöver de två veckor som är gratis tar de ut 90 kr i avgift. Om vi vill ha en mer specifik tid än “Måndag mellan 8 och 16” kostar det 400 kr. Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar