Gårdagen blev en skitdag

Jobbade som vanligt igår. Mådde rätt bra. Förkyld igen bara. Nya kollegan var på plats för introduktion.

Gick och tränade efter jobbet. Inte varit där på 2,5 vecka så det var skönt att det skulle bli av igen. Satte mig på cykeln och började trampa. Fasen vad det började snurra och gunga. Fick kliva av efter bara halva tänka tiden och jag sa att jag skulle gå hem istället. Sjukgymnasten tyckte att jag skulle lägga mig i behandlingsrummet tills det slutat snurra så det gjorde jag. Han kom in och kollade pulsen då och då. När jag skulle gå sa han att jag skulle gå förbi Astrakanen innan jag gick hem, för jag såg blek ut och behövde nog kollas till. Lovade att göra så.

Kom typ fem minuter innan den öppna mottagningen stängde och killen med stukad fot som hade könummer precis innan mig fick veta att de med nöd och näppe kunde trycka in honom med skohorn hos läkaren. Typ. Så jag kände att det var ganska kört för min del och var beredd att gå hem, men med ont i bröstet, yrsel och illamående blir man inte hemskickad bara sådär. Då tar det två minuter sen är man uppkopplad på ett EKG. Det var visserligen inget fel på EKGt, men den vänliga kvinnliga doktorn jag aldrig träffat tidigare frågade vad jag trodde att det kunde bero på. Stress, svarade jag och läkaren kände väl att hon var inne på samma spår.
Jag fick frågan om hon skulle sjukskriva mig och i så fall på hel- eller halvtid. Det blev heltid fram till 4/4 tillslut. Då ska jag ner till Astrakanen och träffa min doktor (han har jour då, tur i oturen kanske) och diskutera hur fortsättningen blir.

Just nu vill jag inget hellre än att komma ut på rätt spår igen. Vill vara pigg och frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar