Möbelmonteringssöndag

I söndags förmiddag kom mina föräldrar upp till mig. Med sig hade de skruvdragaren, och tack och lov för det. Vi skruvade, skruvade och skruvade och ett antal timmar senare, med lunchpaus inräknad, var både skänk och vitrinskåp hopskruvade. Det som är kvar är att dörrar och lådor ska justeras så att de går att stänga och att det ser rakt ut.

Till lunch bjöds det på kålpudding, som jag gjorde för första gången. Trodde det skulle vara krångligt, men jisses vad enkelt det gick. Rekommenderas verkligen.

Skulle gjort mer kålpudding på kvällen för att ha lite matlådor men strömmen gick i nästan hela kommunen och var borta några timmar, så det var bara till att avvakta. Men så idag, nu innan jag ska till jobbet passade jag på. Blandade grädde i köttfärsen istället för vatten och kryddade lite annorlunda, så det ska bli spännande att se hur det smakar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar