Imorgon är det dags

Det är inte utan att jag börjar bli nervös faktiskt. Imorgon ska jag in på sjukhuset och göra en tyreoideascintigrafi för att de vill kika närmre på hur sköldkörteln fungerar och ser ut. Vi pratade om det när jag var hos endokrinologen 1 mars. Hon sa att det kanske skulle bli framöver, men jag fick intrycket av att det låg ännu längre in i framtiden, kanske mot slutet av året eller nästa år. Hon sa att man kanske ville kolla på den inför en ev. operation, men det ligger ju en bit fram i tiden. Så jag blev ju lite förvånad när det damp ner en kallelse om en scintigrafi att gå på bara en dryg månad efter första besöket på endokin. Men det är ju kul att det går fort i alla fall. Inget man kanske är van vid när det gäller sjukvården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar