Halsfluss–som ett brev på posten

Började dagen med att jag skulle ta prover inför besöket på sköldkörtelmottagningen på tisdag. Men sen vaknade jag med ont i halsen igen och har hostat mig igenom hela natten så då tänkte jag att jag lika gärna kunde prata med en doktor också när jag ändå var där nere. Så kanske man kunde få nån bra hostmedicin. Träffade han som hade den öppna mottagningen på förmiddagen och han kollade lungor, öron och svalg. Tog mina prover till tisdag plus snabbsänka, streptokocker och vita blodkroppar (som de kollade i onsdags också). Sänkan var förhöjd och streptokockprovet likaså, så det blev penicillin i 10 dagar, mot halsfluss.

penicillin

Det är väl bara till att ta emot och se glad ut, så man blir frisk. Men jag får väl medge att det ställde mina bakplaner på ända. Det skulle ju blir både moussetårta och kakor. Tårtan tar min fantastiska mamma på sig. Kakor, om vi behöver, får jag väl köpa. Men det är inte hela världen. Fast jag tycker det är kul att baka då och då, men av omtanke för mina gäster låter jag bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar