Det blev inte riiiiktigt som jag tänkt mig

När jag vaknade i morse kände jag av halsont, men det var inget som störde så jag gick till jobbet. Allteftersom tiden gick blev det värre och eftersom dagen skulle bli lång kändes det lite jobbigt. Men vi rev av ett par studiebesök och efter lunch kom jag åt att köpa halstabletter. Hjälpte inte speciellt mycket och jag kände mig rätt mosig i huvudet. Febern smög sig på och det var jobbigt att vara på sista studiebesöket.

Ringde till Astrakanen för att höra mig lite för eftersom man ska ta lite prover när man äter Thacapzol och sen får ont i halsen. Men hade jag ingen feber var det ingen fara. Väl hemma var tempen 38,4 så det var bara till att sätta sig i bilen igen och köra till Kalmar och akuten. Var framme ca. kl. 16 och blev snabbt inskriven. En kanyl sattes utifall att jag skulle bli kvar.

kanyl

Det togs blodprov, blodtryck och EKG. Det gick väl rätt fort ändå, men sen blev jag sittande i ett inre väntrum och väntade och väntade och väntade. Typ tjugo över sex fick jag komma in på ett eget rum och vänta lite till. Tillslut kom en läkare som talade om att allt såg bra ut. De vita blodkropparna fanns i massor (man ville kolla så de inte var för få) och sänkan var bra. Så jag kunde åka hem!

Jisses så skönt det var att få komma hem igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar