I hate mondays? No, I don´t…

Det är måndag, igen, och klockan har inte hunnit slå sex än. Det har varit en annorlunda dag får jag väl ändå lov att säga. Började med att cykla till Kvarnbacken för att tillsammans med andra frivilliga besöka avdelningarna och samtala lite med de boende. Det var mycket trevligt.

Vägen dit var lite kul. Utanför Juventus fick jag använda min ringklocka för att få två tanters uppmärksamhet. De vände sig om, makade lite på sig och när jag passerade dem ifrågasatte den ena om det verkligen var cykelbana där. Svarade att det trodde jag minsann och så cyklade jag vidare. Jag ska nog inte säga vad jag tänkte om de där tanterna…

Vilka kommer in när jag sitter i entrén på Kvarnbacken, om inte de två tanterna. Haha.

Under besöket på Kvarnbacken känns det som att det ringde oavbrutet i min telefon. Pappa ringde för att höra om jag vill gå på hockey på torsdag och sen ringde Lou (enhetschef för personliga assistenter) ett flertal gånger. Eftersom jag var upptagen kunde jag inte svara så tillslut hade hon lämnat ett meddelande om att jag skulle ringa henne. Gjorde så när jag kom hem, men det tog sina försök och det var bara upptaget hela tiden. Hur som helst så fick hon tag på mig tillslut och gav mig beskedet att jag får en tjänst på 80 %, där jag går som vikarie nu, om jag vill ha den. Hon ska skicka mig schemat och så ska vi skriva avtal. Men det känns väldigt bra hittills.

Garfield-HateMonday-blank_molly

5 kommentarer:

  1. Grattis! Vem är det som ska sluta där?

    SvaraRadera
  2. Tack. Ingen, men ass-tiden ska utökas.

    SvaraRadera
  3. Ja just de..Vi fick mejl om det idag :)

    SvaraRadera
  4. sv; vet inte riktigt, i denna veckan nångång. Har ju komptimmar att ta ut så skulle kunna åka innan skolan slutat.

    SvaraRadera
  5. Väx upp. När min mor var i din ålder hade hon två barn att föda. Skaffa ett liv..

    SvaraRadera