En torsdag inte helt lik alla andra

Började dagen med en basinformation på AF. Träffade på en gammal gymnasieklasskamrat så det tog sin lilla tid att komma därifrån. Gick hem och käkade lunch. Vid tre skulle jag klippa mig och passade på att hämta ut den översynade symaskinen. Nu ska den funka bra igen.

Efter frisörbesöket, där jag kortade av längden lite och fixade till de övre lockarna (som “försvunnit”, p.g.a. utväxt) så åkte jag hem och lämnade maskinen. Skulle bara “slängt av” den egentligen och växlat några ord med familjen, men när jag klev innanför dörren blev jag snabbt satt att kolla så att inte dinkeln kokade fast i grytan. Pappa frågade om jag skulle med på hockey. Efter snabbt övervägande svarade jag ja, så det blev till att hoppa över körövningen för ovanlighetens skull.

Tyvärr förlorade Nybro med 1-3. Efteråt fick jag gå med pappa hem för att hämta min väska som jag lämnat kvar och sedan bege sig hemåt till fots. Av någon anledning var det inte läge att köra hem med bilen efter matchen. Kan det bero på kaffet vi tog innan vi gick hemifrån? Blinkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar