Den som väntar på något gott

När jag var på jobbet igår fick jag ett sms från Olivia med förfrågan om jag kunde skjutsa till stallet klockan tre. Svarade att jag jobbade och fick en ny råga om jag kunde hämta idag klockan tolv istället. Inga problem. Ringde till farmor för att höra om det gick bra att ta bilen och blev uppbjuden på förmiddagskaffe. Vi satt i godan ro och drack vårt kaffe när det ringde på mobilen. Det var Olivia som ville bli hämtad. Nu, typ. Hon fick vackert vänta en stund då jag bara skulle dricka upp kaffet först. Sen när jag inte hade så mycket kvar fyllde farfar på med mer. :) Men när det väl var uppdrucket så var det bara till at ge sig ut och sopa snön av bilen och brumma upp till Rismåla för att hämta tre barn. Eller barn... tonåringar är det ju. Lämnade av de två extra vid respektive hem och fortsatte hem med den tredje. Ut med hunden och sen en snabbis hem till mig för att hämta kameran som ska lånas ut till mamma/Olivia till morgondagens lingondressyr. Synd jag inte kan vara med och titta själv, men jag ska ju jobba och tjäna pengar. Bjudit syster på lunch också. Vi kan väl säga att det blev potatis, kött/kyckling, grönsaker och bröd.

Imorse när jag gick in på mailen hade jag fått ett skojsogt mail från Schenker om jag jag snart har ett paket att hämta ut. Roligt roligt. Vann en budgivning på Tradera om 2,3 kg pärlor och andra tillbehör. Hoppsan, så det kan gå.

2 kommentarer:

  1. sv; men de saker jag borde göra är såå trååkiga. typ städa rummet, gå ut å gå(kallt) kissa hunden...

    SvaraRadera
  2. sv: jadå men det gör inte det jag ej vill göra mindre jobbigt. tror också att den metoden kan funka väldigt bra, man måste bara vilja

    SvaraRadera